fbpx

Interviu cu Lemon Interior Design. De la retail, la proiecte rezidențiale și astăzi la cele de office

Posted on

Povestea Elenei Oancea și a Cristinei Căpitanu, adică Lemon Interior Design, începe surprinzător cu un business de retail pentru decorațiuni interioare și mobilier, care ulterior s-a transformat în amenajări interioare, iar de anul acesta au intrat și în zona de office, cu soluții personalizate de proiectare, design și implementare.

Au fost ani cu multe urcușuri și coborâșuri. Un parcurs care ne-a ajutat să evoluăm și să învățăm din toate proiectele noastre de success, dar și din greșelile pe care le-am făcut. Trecerea către designul de interior devenise cumva o necesitate. Iar anul acesta am intrat și pe piața amenajărilor spațiilor de office.

Cele două antreprenoare și-a pus amprenta pe unele dintre cele mai spectaculoase amenajări de interioare din Capitală: vile, penthouse-uri și apartamente din centrul orașului. Proiectelor lor de design reflectă gusturile clienților către finisaje și materiale premium și de lux, dar și standardele înalte pe care le au.

Povestea Lemon Interior Design:

Elena Oancea, Am avut un parcurs cel puțin interesant. Niciuna dintre noi nu a avut background în acest domeniu atunci când am decis să pornim pe acest drum. Viața noastră a luat o întorsătură neașteptată prin 2006, 2007, când am început împreună un business de retail pentru decorațiuni interioare și mobilier, cu patru showroom-uri în spații comerciale din București.

Lemin Interior Design

Cristina Căpitanu: Am început acest business inițial ca retail și astfel am pătruns ușor, ușor în acest domeniu fascinant. Clienții din showroom au început să ne ceară sfatul și în privința amenajăriii spațiului, a modului în care trebuie puse împreună anumite decorațiuni sau piese de mobilier și încet, încet s-a conturat o nouă direcție atât în evoluția noastră profesională, cât și a businessului.

Cum considerați piața de design interior?

Există o nevoie firească de wellbeing, de frumos și relaxare atunci când trecem pragul casei și asta se reflectă în cererea pieței.

Clienții noștri au gusturi și dorințe rafinate, înțeleg perfect conceptul de design interior și ceea ce implică el, de aceea au și standarde înalte atunci când se adresează unui profesionist, lucru care le motivează în final și alegerea.

Cum abordați voi proiectele și care sunt cele mai recente cu care vă mândriți? 

Ne mândrim cu toate proiectele noastre, tocmai pentru că fiecare are ceva unic și personal, specific destinatarului, spațiului. Asta este în esență abordarea noastră, să realizăm decoruri stylish, adaptate spațiului, nevoilor și personalității celui care se va bucura de el. În cazul zonelor office rigorile sunt mai mari, intervenind norme legale și de siguranță.

Cum ați făcut trecerea de la designul de interior la segmentul de office?

Cristina Căpitanu: A fost o trecere firească, o dezvoltare a companiei noastre dată de dinamica acestui sector, dar și de dorința noastră de a oferi o perspectivă fresh și originală spațiilor office. În plus, e o continuare naturală a experienței noastre în zona amenajărilor rezidențiale. 

 2-3 provocari și contextul în care apar.

Elena Oancea: Noi suntem una dintre puținele firme de design interior care se ocupă de proiect de la stadiul de concept până la implementarea finală a celor mai mici detalii. Provocările sunt la ordinea zilei și sunt de toate felurile, sunt inevitabile într-un astfel de domeniu. Importantă este maniera în care le tratezi, dar și să înțelegi că fac parte din proces. 

Care este experiența legată de sticlă ca material, unde ați folosit-o mai mult?

Cristina Căpitanu: Proiectele noastre sunt ample și diverse, deci utilizările sticlei sunt multiple: placări în bucătării, pe mobilier, uși, paravane pentru băi, separări de spații.  

 Care este perceptia din piață asupra acestui material? Voi o recomandați?

Elena Oancea: Nu cred că există o preconcepție sau o percepție generalizată, depinde de proiect și de cerințele lui. În funcție de asta facem și noi recomandările de materiale și finisaje, de ce se pretează în spațiul respectiv, de concept, dar ținem bineînțeles cont și de tendințele actuale. 

Ne place să ne jucăm cu materialele și texturile în proiectele noastre, iar sticla este unul dintre ele. De la placări, la separări de spații, până la utilizări mai creative, cu siguranță ea se va regăsi și în continuare în amenajările noastre.

Ce stil de design interior vă place vouă, personal?

Elena Oancea: În momentul în care ești în permanență în contact cu lumea designului interior și cu trendurile din domeniu, e greu să îți limitezi preferințele. Apar mereu lucruri noi care te cuceresc, inspirații diferite, dar dacă a fi să definim stilul care ne place și ne reprezintă, atunci acela este cel contemporan.

 3 cuvinte care vă vin în minte rapid cand auziți cuvântul “sticlă”.

Elena Oancea: Modern, ușor de adaptat, luminos.

LEMON INTERIOR DESIGN – Înființată în 2004, compania și-a pus semnătura pe multe concepte creative, remarcându-se prin serviciile integrate de design și management al amenajărilor interioare. Printre cele mai cunoscute și spectaculoase proiecte pe care le-a gândit și implementat compania se numără lobby-urile unor clădiri iconice din București, precum One Herăstrău Park sau One Charles de Gaulle, dar și o serie de apartamente și penthouse-uri realizate la standarde internaționale.

Foto credit: Lemon Interior Design

 

  • Share

0 Comments

Leave a comment

Your email address will not be published.